
התהפכות בדרך מליבנה
במהלך הנסיעה החשוכה, מפקד הכלי, רונן, מוציא את פלג גופו העליון החוצה בכדי לראות את הדרך ולכוון את הנהג. באחד מהמורדות הנהג סוטה מהדרך ורונן עף החוצה מהכלי שמרסק אותו למוות
שנים של לחימה, זיכרון, רעות ובוץ לבנוני מתערבבים בקהילת "סיפורים מלבנון – מה שקרה במוצבים" שהוקמה בפברואר 2020 בסגר הקורונה הראשון. הקבוצה מאפשרת ללוחמים שהיו שם, הזדמנות לחלוק, לשתף ולהזכר ביחד בחלק משמעותי בהיסטוריה הישראלית, שעיצבה אותם ואת המדינה. אנחנו מביאים פה כמה סיפורים נבחרים שקיבלנו מאת הכותבים את הרשות לפרסם אותם, יחד עם התמונות המצורפות. כל הסיפורים מובאים בגוף ראשון.
במהלך הנסיעה החשוכה, מפקד הכלי, רונן, מוציא את פלג גופו העליון החוצה בכדי לראות את הדרך ולכוון את הנהג. באחד מהמורדות הנהג סוטה מהדרך ורונן עף החוצה מהכלי שמרסק אותו למוות
נתנו בהתחלה ל-D9 לעשות את העבודה כדי שיישר את הקרקע לפני שנגרור את הטנק, אבל מה? באחד הסיבובים שלו, גם ה-D9 מתהפך. אני עולה בקשר לדווח וחושבים שאני מסתלבט עליהם
כל ניסיונותי לצאת ממנו עלו בתוהו, עליתי בקשר מול החמל. הם שלחו טנק ואני הייתי צריך לצאת מהדחפור, לרדת לתוך הזבל ולהכניס את כבל השוט לפין של הדחפור
זה לקח בערך 5 שניות עד שהבנו שנינו שאם אנחנו לא קופצים, אין לנו סיכוי. במזל ממש, הצלחתי להזיז את הכננת של המאג תוך כדי שהנגמחון ממשיך להתדרדר לכיוון הנפילה, כדי שיותם יוכל לחלץ, וקפצתי
אני בעיקר זוכר את הבדידות שהרגשתי באותו הרגע – לא באמת הכרתי את הלוחמים שנהרגו, לא הכרתי את המפקדים ולא הכרתי את הסיטואציה הזו. זה אירוע האמת הראשון שחוויתי וזה לא היה נעים
לקראת סוף הקו, בשבועיים האחרונים, החלו להגיע ידיעות מהקמ"ן לגבי התקפת מוצב ותקיפת השיירות העולות למוצב בעיקר לקראת ההחלפה. כמה ימים לפני סוף הקו אנו מקבלים ידיעה כי בשיירת ההחלפה הולכת להיות התקפת מוצב בשילוב טילים ומטענים. המתח בקרב הלוחמים עולה
לאחר זמן מסוים, אני מקבל קריאה בקשר על זיהוי מטען בעלייה לדלעת. טס לארץ, נוסע לשער פטמה, מתדרך את הצוות הס"פ השני, סוגר סגירות אחרונות. במהלך הזמן הזה, מכשיר הקשר שלי פתוח על האזנה לתדר נוהל הקברניט בטייבה
האתר נבנה ע"י לינגו מולטימדיה